tisdag 22 september 2009

Tar cykeln så ofta Göteborgs Stad tillåter

Sedan ca 3 månader tillbaka är jag med cykel och hade bara Göteborgs stad tillåtit så hade jag cyklat till jobbet varje dag. Tyvärr gör dom inte det.

Av någon outgrundlig anledning så har nämligen Göteborgs skurit ner antalet "Dygnet Runt"-boende parkeringar, så de gånger jag måste ta bilen för att jag behöver åka ut ur centrala stan på grund av jobb, så får jag kämpa för att få en parkeringsplats när jag kommer hem.

Detta skapar en ond cirkel, då jag nästa morgon måste flytta bilen senast klockan 9, vilket gör att jag tar bilen de 10 minutrarna det tar mig att åka till jobbet med bil.. helt i onödan.

Genidrag kära kommunledamoter. Genom era "miljövänliga" omstruktureringar får ni folk som gärna hade ställt bilen i några dagar och tagit cykeln, att köra korta sträckor med bil och därmed ytterligare förstöra miljön och trafiksituationen i centrala stan.

Då hjälper det inte med såna här initiativ.

Inga kommentarer: